23 lutego 2013

Pęczak z kapustą kiszoną i grzybami


Pęczak - kasza jęczmienna. Wydaje mi się, że jest trochę zapomniana. W mojej pamięci zapadł jako przysmak świąteczny z makiem, miodem i bakaliami. Pysznie! równie dobrze sobie radzi w daniach obiadowych zamiast ryżu czy ziemniaków. Dzisiejsza moja wersja w postaci "risotto" duszona w bulionie na patelni, z dodatkiem kapusty kwaszonej i suszonych grzybów leśnych, mam nadzieję zachęci Was do jej spróbowania. 


Składniki na 4 porcje: 


  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • garść suszonych grzybów
  • 200 g drobno posiekanej kapusty kiszonej
  • 1 szkl. pęczaku
  • ok. 1,5 l bulionu
  • sól, pieprz
  • tymianek
  • natka pietruszki
Grzyby zalewamy wrzątkiem i parzymy. Odcedzamy wodę i zalewamy kolejny raz wrzątkiem, gotujemy ok. 5 min. 

Cebulę siekamy w piórka i dusimy na patelni z pokrojonym czosnkiem. Dodajemy pokrojoną kapustę i grzyby. Dusimy chwilę po czym dodajemy pęczak. I zaczynamy zabawę :) stopniowo podlewany kaszę bulionem, dusząc pod przykryciem, od czasu do czasu mieszając, aż pęczak będzie al`dente. Doprawiamy przyprawami i pozostawiamy pod przykryciem na 15 minut. Przed podaniem posypać natką pietruszki. 

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Zachęca do jedzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie,troszkę przypomina bigosik.Świetne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis jestem zachwycona, a rodzinka jaka zadowolona.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za dodanie komentarza i zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...